• Login
    View Item 
    •   Home
    • Lecture Papers (LP)
    • LP - National Published Articles
    • View Item
    •   Home
    • Lecture Papers (LP)
    • LP - National Published Articles
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Politik Identitas dalam Iklan Politik pada Pemilihan Kepala Daerah Sumatera Utara 2018

    Thumbnail
    View/Open
    Fulltext (1.327Mb)
    Peer_review (1.776Mb)
    Similarity (2.583Mb)
    Date
    2019
    Author
    Faraidiany, Maghfira
    Kusmanto, Heri
    Warjio
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    In connection with general elections, the role of political advertising is very important because it is considered to be a political engine for candidates in an effort to show their existence and efforts to attract and gain support during the campaign period. The use of identity in political advertising is used to influence voters' political choices. The 2018 North Sumatra regional election was attended by two pairs of candidates who met the requirements of the KPU. They are Edy Rahmayadi and Musa Rajeck Shah who are familiarly called Ijeck (Eramas) and Djarot Saiful Hidayat and Sihar Sitorus (Djoss). The two candidates played the issue of identity together in their political advertisements. This study aims to explain what identities are used in the candidates' political advertisements. From the results of the study it can also be concluded that the issue of identity politics can still be seen from the advertisements of both pairs of candidates and they also use identity issues to increase support.
     
    Sehubungan dengan pemilihan umum, peran iklan politik menjadi sangat penting karena dianggap menjadi mesin politik bagi kandidat dalam upaya untuk menunjukkan eksistensi mereka dan upaya untuk menarik dan mendapatkan dukungan dalam masa kampanye. Penggunaan identitas dalam iklan politik digunakan untuk mempengaruhi pilihan politik pemilih. Pilkada Sumatera Utara 2018 diikuti oleh dua pasang kandidat yang memenuhi persyaratan dari KPU. Mereka adalah Edy Rahmayadi dan Musa Rajeck Shah yang akrab disapa Ijeck (Eramas) serta Djarot Saiful Hidayat dan Sihar Sitorus (Djoss). Kedua kandidat sama –sama memainkan isu identitas di dalam iklan politik mereka. Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan identitas apa saja yang digunakan didalam iklan politik para kandidat. Dari hasil penelitian juga dapat disimpulkan bahwa isu politik identitas masih dapat dilihat dari iklan kedua pasang kandidat dan mereka juga menggunakan isu identitas untuk menaikkan dukungan.
     
    URI
    http://repository.usu.ac.id/handle/123456789/72053
    Collections
    • LP - National Published Articles [1428]

    University of Sumatera Utara Institutional Repository (USU-IR)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsSubjectsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsSubjectsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    University of Sumatera Utara Institutional Repository (USU-IR)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV