Show simple item record

dc.contributor.authorLubis, Arlina Nurbaity
dc.contributor.authorSadalia, Isfenti
dc.contributor.authorFachrudin, Khaira Amalia
dc.date.accessioned2018-08-07T11:22:44Z
dc.date.available2018-08-07T11:22:44Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.otherIndra
dc.identifier.urihttp://repository.usu.ac.id/handle/123456789/69482
dc.descriptionIsfenti Sadaliaid
dc.description.abstractBehavioral finance is very important in one's decision-making when investing. Many factors affect the financial investors in the process of financial investment decision. This study aims to: (1) for test whether there is any difference in the financial investment decision process when viewed from demographic variables such as occupation, gender, and age of financial knowledge, (2) for test the influence of internal factors consisting of perception, motivation, learning, financial knowledge and external factors consisting of product, price, place/location, promotion, physical evidence, process, people and customer service to the investor's decision. The type of this research is descriptive quantitative. The sample in this study consist of 100 financial investors in the city of Medan. Discriminant and multiple regression analysis with stepwise method is used to test the hypothesis. The results showed: (1) there are significantly differences in the process of financial investment decisions based on demographic variables such as occupation, gender, and financial knowledge. While there was no difference in the financial investment decision process based on age categories, (2) process, motivation and customer service variable, have a positive and significant impact on investors' decision.id
dc.description.abstractPerilaku keuangan sangat berperan penting dalam pengambilan keputusan seseorang untuk berinvestasi. Banyak faktor yang mempengaruhi investor keuangan dalam proses keputusan investasi keuangannya. Penelitian ini bertujuan: (1) untuk menguji ada atau tidaknya perbedaan proses keputusan investasi keuangan jika dilihat dari variabel demografi seperti: pekerjaan, jenis kelamin, financial knowledge dan usia, (2) untuk menguji pengaruh faktor internal yang terdiri dari persepsi, motivasi, proses pembelajaran, financial knowledge, dan faktor eksternal yang terdiri dari produk, harga, tempat/lokasi, promosi, bukti fisik, proses, orang, dan pelayanan kepada pelanggan terhadap keputusan investor. Jenis penelitian ini adalah deskriptif kuantitatif. Sampel dalam penelitian ini terdiri dari 100 orang investor keuangan di kota Medan. Alat uji yang digunakan adalah Discriminant Analysis dengan metode stepwise dan stepwise regression untuk menguji hipotesis. Hasil penelitian menunjukkan: (1) terdapat perbedaan yang signifikan dalam proses keputusan investasi keuangan berdasarkan variabel demografi seperti pekerjaan, jenis kelamin, dan financial knowledge. Sementara itu tidak terdapat perbedaan proses keputusan investasi keuangan jika dilihat dari usia, (2) proses, motivasi dan customer service berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan investor untuk berinvestasi.id
dc.language.isoidid
dc.subjectPerilaku Investorid
dc.subjectStrategi Pemasaranid
dc.subjectPengambilan Keputusanid
dc.titleModel Perilaku Investor Kota Medan Berdasarkan Strategi Pemasaranid
dc.typeLecture Papersid


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record