USU-IR Home    USU Library        Feedback

USU Institutional Repository » Master Theses (MT) » Agriculture » MT - Agribisnis »

Please use this identifier to cite or link to this item:

http://repository.usu.ac.id/handle/123456789/64753


Title: Strategi Peningkatan Konsumsi Obat Tradisional di Kota Medan
Authors: Salsabila
Advisors: Supriana, Tavi
Ilyas, Syafruddin
Issue Date: 17-Mar-2017
Abstract: As people improving their knowledge and increasing their income, it improves their awareness about healthy life. It affects of demanding of medicine higly including traditional medicine because of its using more safety and hereditary. The consumption of traditional medicine in Medan was still low comparing with modern medically. The objective of the study was to analyze the strategy of increasing traditional medicine consumption in Medan. The samples are the sellers of traditional medicine, the consumer of traditional medicine, the leader of Jamu’s enterpreneur Association, and the supervisor of food and medicine in The National Agency of Drug and Food Control (NA-DFC). The analysis SWOT was used in this study. The Result of the study showed that the position of the strategy of increasing the using of herbal in Medan was in the first quadran. Commonly, it means that the strategy was in agresif level which showed the maximal probability. In detail, there were 11 alternatives could be done that consist of SO strategy, WO strategy, ST strategy and WT strategy.
Abstract (other language): Seiring dengan meningkatnya pengetahuan dan pendapatan mempengaruhi kesadaran masyarakat akan pentingnya kesehatan. Hal ini menyebabkan kebutuhan akan obat – obatan semakin tinggi termasuk obat tradisional dimana penggunaan obat tradisional secara umum dinilai lebih aman dan pembuktian khasiat telah teruji secara turun temurun . Akan tetapi konsumsi masyarakat kota Medan terhadap obat tradisional masih rendah dibandingkan dengan obat modern. Tujuan penelitian adalah menganalisis strategi peningkatan konsumsi obat tradisional di kota Medan. Sampel penelitian adalah pelaku usaha kecil obat tradisional, konsumen obat tradisional, ketua gabungan pengusaha jamu dan pengawas famasi dan makanan di Balai Besar Pengawasan Obat dan Makanan. Metode analisis data yang digunakan adalah analisis SWOT. Hasil penelitian menunjukkan bahwa posisi strategi peningkatan konsumsi obat tradisional di kota Medan berada pada kuadran I. Dengan kondisi tersebut secara umum strategi peningkatan konsumsi obat tradisional di kota Medan yang dapat dilakukan adalah strategi agresif yaitu dengan memaksimalkan kekuatan untuk memanfaatkan peluang yang ada. Secara rinci terdapat 11 alternatif strategi yang dapat dilakukan yang terdiri dari strategi SO, strategi WO, strategi ST dan strategi WT.
Keywords: Traditional Medicine
Internal Factors
External Factors
Strategy
URI: http://repository.usu.ac.id/handle/123456789/64753
Appears in Collections:MT - Agribisnis

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Cover.pdfCover439.66 kBAdobe PDFView/Open
Abstract.pdfAbstract392.33 kBAdobe PDFView/Open
Chapter I.pdfChapter I338.6 kBAdobe PDFView/Open
Chapter II.pdfChapter II396.3 kBAdobe PDFView/Open
Chapter III-VI.pdfChapter III-VI721.94 kBAdobe PDFView/Open
Reference.pdfReference273.03 kBAdobe PDFView/Open
Appendix.pdfAppendix632.76 kBAdobe PDFView/Open
 

Items in USU-IR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.