Show simple item record

dc.contributor.advisorSyahputra, Muhammad Fadly
dc.contributor.advisorRahmat, Romi Fadillah
dc.contributor.authorWidhianto, Muhammad Kurniawan
dc.date.accessioned2016-10-21T08:07:02Z
dc.date.available2016-10-21T08:07:02Z
dc.date.issued2016-10-21
dc.identifier.otherZulhelmi
dc.identifier.urihttp://repository.usu.ac.id/handle/123456789/62140
dc.description101402022en_US
dc.description.abstractMajapahit was a kingdom centered in East Java, which once stood around year 1293 to 1500 C. Majapahit kingdom was the last Hindu-Buddhist kingdom that controlled Nusantara and is regarded as one of the greatest kingdom in Indonesia. The lack of modern entertainment content about the history of Majapahit kingdom made historical subject become less attractive. Therefore, we need a modern entertainment as one option to learn about the fascinating history of the kingdom of Majapahit. In this study the authors designed a video game about history of Majapahit kingdom with the genre of tactical role-playing game. Tactical role-playing game is a sub genre of role playing game by using system of turn-based strategy in every battle, in tactical role-playing game players will take turns with the opponent and can only take action in their turn only and each character will have an attribute and level as in role-playing game video game. This study used the A* algorithm to determine the movement direction of the unit and cut-out techniques in making of animation. This study demonstrated that video games can be used as a media to learn about history.en_US
dc.description.abstractMajapahit adalah sebuah kerajaan yang berpusat di Jawa Timur, yang pernah berdiri sekitar tahun 1293 hingga 1500 M. Kerajaan Majapahit merupakan kerajaan Hindu-Budha terakhir yang menguasai Nusantara dan dianggap sebagai salah satu kerajaan terbesar yang ada di Indonesia, kurangnya konten hiburan tentang sejarah kerajaan Majapahit membuat sejarah kerajaan ini menjadi kurang diminati. Oleh karena itu, diperlukan sebuah hiburan sebagai salah satu pilihan pembelajaran tentang sejarah kerajaan Majapahit yang menarik. Pada penelitian ini penulis merancang sebuah video game sejarah kerajaan Majapahit dengan genre tactical role-playing game. Tactical role-playing game merupakan sub genre dari role-playing game dengan menggunakan sistem turn-based strategy di dalam setiap pertarungannya, di dalam tactical role-playing game pemain akan bermain bergantian dengan lawannya dan hanya dapat melakukan aksi pada gilirannya saja dan setiap karakter memiliki atribut masing-masing dan level seperti pada video game role-playing game. Penelitian ini menggunakan algoritma A* untuk menentukan arah gerakan unit dan teknik cut-out dalam pembuatan animasi. Penelitian ini menunjukkan bahwa video game dapat digunakan sebagai sarana pembelajaran sejarah.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.subjectA* Algoritmen_US
dc.subjectCut-Out Animationen_US
dc.subjectHistoryen_US
dc.subjectMajapahiten_US
dc.subjectRole-Playing Gameen_US
dc.subjectTactical Role-Playing Gameen_US
dc.subjectTurn Based Strategyen_US
dc.subjectVideo Gameen_US
dc.titleVideo Game Sejarah Kerajaan Majapahit Berbasis Tactical Role-Playing Gameen_US
dc.typeStudent Papersen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record