Show simple item record

dc.contributor.advisorRaswief, Nilzami
dc.contributor.authorAdlia, Fachruni
dc.date.accessioned2016-05-23T06:41:24Z
dc.date.available2016-05-23T06:41:24Z
dc.date.issued2016-05-23
dc.identifier.otherlili nasution
dc.identifier.urihttp://repository.usu.ac.id/handle/123456789/59169
dc.description110705008en_US
dc.description.abstractSkripsi yang berjudul “ THE IMPROVEMENT OF STUDENT’S ABILITY IN MASTERING VOCABULARY BY USING A GUESSING GAME TECHNIQUE IN SDN 067690 MEDAN” merupakan suatu penelitian untuk mengetahui tentang peningkatan kemampuan siswa dalam menguasai kosa kata Bahasa Inggris. Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan sebuah teknik, yaitu teknik permainan tebak-tebakan. Dimana siswa mengambil peran di dalam permainan tersebut. Seperti yang kita tahu, bahwa siswa sekolah dasar sangat suka bermain. Sehingga peneliti menggabungkan teknik belajar dengan permainan. Melalui teknik ini, siswa dapat lebih termotivasi di dalam belajar bahasa Inggris. Dalam mengerjakan skripsi ini, peneliti menggunakan sebuah metode (Penelitian Tindakan Kelas), yang mengambil data dari hasil uji tes pada sesi I dan sesi 2. Dan dituliskan ke dalam bentuk data kualitatif dan kuantitatif. Peneliti mengambil satu kelas VA sebagai objek penelitian yang terdiri dari 34 siswa. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa ada peningkatan penguasaan kosa kata bahasa Inggris pada siswa melalui penggunaan teknik permainan tebakan. Hal tersebut dapat dilihat melalui hasil nilai rata-rata siswa. Pada sesi I, 70.74 dan meningkat menjadi 82.65 pada sesi IIen_US
dc.description.abstractThis thesis entitled “ THE IMPROVEMENT OF STUDENT’S ABILITY IN MASTERING VOCABULARY BY USING A GUESSING GAME TECHNIQUE IN SDN 067690 MEDAN” is a research to know about the improvement of students’ ability in mastering vocabulary of English. In this research, the researcher use a technique, guessing game where the students take a role exactly in that game. As we know that elementary students love to play games. So that, the researcher combine between study method and games. Through this technique, students can be more motivated in learning English. In this thesis, the researcher uses a method (Classroom Action Research), that take the data from a result of test in Cycle I and Cycle II. And the results is written in qualitative and quantitative data form. The researcher took one class VA as an object of this research that consist of 34 students. The results of this research has shown that there are improvements in student’s vocabularies mastery by using guessing game. It shows by the result of mean score of students. In cycle I, 70.74 and be increase 82.65 in cycle IIen_US
dc.language.isoiden_US
dc.subjectPeningkatan kemampuan siswaen_US
dc.subjectPenguasaan kosa kataen_US
dc.subjectTeknik Permainan Tebakanen_US
dc.titleThe Improvement Of Student’s Ability In Mastering Vocabulary By Using A Guessing Game Technique In Sdn 067690 Medanen_US
dc.typeStudent Papersen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record