• Login
    View Item 
    •   Home
    • Student Papers (SP)
    • Social Sciences and Politics
    • SP - Ilmu Administrasi Niaga/Bisnis
    • View Item
    •   Home
    • Student Papers (SP)
    • Social Sciences and Politics
    • SP - Ilmu Administrasi Niaga/Bisnis
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisis Manajemen Risiko (Studi Kasus pada TELKOM, Kandatel Binjai)

    Thumbnail
    View/Open
    Reference (38.73Kb)
    Chapter III-V (439.7Kb)
    Chapter II (133.0Kb)
    Chapter I (50.48Kb)
    Abstract (43.52Kb)
    Cover (185.4Kb)
    Date
    2015-10-06
    Author
    Ginting, Dhesi Elfriyanti
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Tidak dapat dipungkiri bahwa setiap usaha mengandung risiko yang kadang tidak sedikit. Risiko ini akan muncul akibat sistem dan teknologi informasi (hardware, software, network, orang dan proses) yang tidak efektif untuk mendukung kebutuhan informasi saat ini dan yang akan datang secara efisien. Banyak kegiatan dilakukan PT.TELKOM untuk menjamin kualitas produknya tetap baik, diantaranya aspek struktural, operasional dan perawatan. Namun, PT.TELKOM, Kandatel Binjai tidak memiliki divisi manajemen risiko, pengelolaan manajemen risiko dipusatkan pada kantor Wilayah TELKOM di Medan. Padahal manajemen risiko ini diperlukan untuk mengatasi secara cepat dan tepat risiko yang terjadi di Binjai. Penelitian ini bertujuan untuk mengimplementasikan manajemen risiko di TELKOM, Kandatel Binjai sehingga dapat membantu mengurangi risiko yang berkaitan dengan kegiatan operasional. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah skema pemeringkatan risiko. Skema ini ditentukan cara gambaran kuantitatif dan kualifikasi yang digunakan untuk istilah “besar, sedang dan rendah”. Input untuk mengembangkan skema ini berasal dari mereka yang berpengalaman dalam organisasi atau proyek dan mempunyai keahlian dalam bidang tersebut. Dengan demikian di peroleh uraian yang tepat untuk nilai kemungkinan serta dampak yang akan digunakan. Metode pengumpulan informasi ini dapat dilakukan dengan teknik expert judgement, baik melalui metode terstruktur seperti Delphi Teqnique maupun bentuk wawancara atau bentuk Focus Group Discussion lainya. Berdasarkan hasil penelitian, risiko tertinggi di TELKOM, Kandatel Binjai yaitu risiko kepuasan pelanggan di TELKOM Kandatel Binjai menuntut perusahaan agar lebih memperhatikan kualitas layanan jaringan dengan lebih baik lagi. Kedua, risiko operasional menduduki posisi kedua karena kabel berbahan tembaga di nilai tidak mampu lagi mengikuti kebutuhan masyarakat akan internet cepat. Ketiga, risiko sumber daya manusia berada pada urutan terakhir karena karyawan memiliki keahlian dan pengalaman kerja yang cukup
     
    There is no doubt that any attempt to contain the risks that are sometimes not a little. These risks will arise as a result of system and information (hardware, software, networks, people and processes) are not effective to support the information needs of current and future efficient. PT.TELKOM has many activities undertaken to ensure quality of TELKOM’s products remains good, including structural aspects, operation and maintanance. However, Kandatel Binjai has no division of risk management, risk management focused on TELKOM Regional office in Medan. Though risk management is necessary to address quickly and accurately the risks that occur in Binjai. To the researchers interested in conducting research with the title "Analysis of risk management (case study on PT.TELKOM, Kandatel Binjai)". This research aims to implement risk management in TELKOM, Kandatel Binjai so as to help reducethe risk associated with operation activities. The method used in this research is risk rating scheme . This scheme is determined ways and quantitative description of the criteria applied to the term " large , medium and low " . Input to develop this scheme comes from those who are experienced in the organization or project and have expertise in that field . Thus obtained the proper description for the value of the possibilities and the impact that will be used . This information collection method can be done by using expert judgment , either through methods such as Delphi Teqnique well structured interview form or other form of Focus Group Discussion. Based on research, TELKOM Binjai Kandatel’s highest risk is risk of customer satisfaction demanding that the company pay more attention to the quality of network services with better again . Second , operational risk came second because the cables made from copper in value no longer able to follow the demand of fast internet. Third, the risk of human resources was ranked last because employees have the skills and work experience are sufficient
     
    URI
    http://repository.usu.ac.id/handle/123456789/50915
    Collections
    • SP - Ilmu Administrasi Niaga/Bisnis [445]

    University of Sumatera Utara Institutional Repository (USU-IR)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsSubjectsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsSubjectsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    University of Sumatera Utara Institutional Repository (USU-IR)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV