Show simple item record

dc.contributor.advisorHusni, H. Chairul
dc.contributor.advisorHarefa, Yulianus
dc.contributor.authorLubis, Vivi Ramaningsih
dc.date.accessioned2015-04-28T02:32:14Z
dc.date.available2015-04-28T02:32:14Z
dc.date.issued2015-04-28
dc.identifier.otherZulhelmi
dc.identifier.urihttp://repository.usu.ac.id/handle/123456789/45964
dc.description100705008en_US
dc.description.abstractSkripsi ini berjudul A Case Study of English Teaching Methods to Young Learners at Budi Dharma Kindergarten Tebing Tinggi. Dalam hal ini saya berusaha menganalisis metode dan teknik apa yang digunakan para guru di salah satu Taman Kanak-kanak di Tebing Tinggi yaitu TK. Budi Dharma, dalam mengajarkan bahasa Inggris pada anak didiknya, dimana bahasa Inggris merupakan bahasa kedua atau pun ketiga bagi mereka. Dalam menganalisis metode dan teknik yang digunakan para guru di sekolah TK tersebut, saya menggunakan metode Deskriptif Kualitatif, yaitu suatu metode yang menggambarkan keadaan dan situasi yang diperoleh dari objek penelitian dengan penjabaran kata perkata. Selanjutnya, saya menemukan buku-buku yang relevan dengan pokok bahasan skripsi ini, dilanjutkan dengan mengadakan wawancara langsung dengan seorang informan yaitu guru kelas yang bersangkutan, yang memberikan data-data tentang situasi dan teknik mengajar di sekolah tersebut. Disamping itu, saya juga melakukan observasi langsung di dalam kelas untuk melihat dan membuat catatan tentang aktivitas guru dan murid dalam proses belajar mengajar selama 2 (dua) bulan.en_US
dc.description.abstractThe title of this thesisisA Case Study of English Teaching Methods to Young Learners at Budi Dharma Kindergarten Tebing Tinggi. In this research, I try to analyze the methods and techniques that are used by the teacher in the one of kindergartens in Tebing Tinggi that is Budi Dharma Kindergarten, in teaching English to the young learners, where English is the second or third language for them. In analysing the methods and techniques that are used by the teacher in the kindergarten, I use the Qualitative Descriptive method that is describing the state and situation of the object obtained from studies with the translation word by word. Furthermore, I found the books related to the subject of this thesis, followed by conducting interview directly with an informant that is the teacher, who gave data about the situation and teaching technique at the school. In addition, I also make a direct observation in the classroom to see and make note about the activities of teacher and students in the learning process for 2 (two ) months.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.subjectEnglish Teaching Methodsen_US
dc.subjectYoung Learnersen_US
dc.titleA Case Study of English Teaching Methods to Young Learners at Budi Dharma Kindergarten Tebing Tinggien_US
dc.typeStudent Papersen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record