Show simple item record

dc.contributor.advisorZainoeddin, Arnitaen_US
dc.contributor.advisorRismayani
dc.contributor.authorZulham, Muhammaden_US
dc.date.accessioned2010-03-19T10:28:06Z
dc.date.available2010-03-19T10:28:06Z
dc.date.issued2009-03-03T00:00:00Zen_US
dc.identifier.otherFranzen_US
dc.identifier.urihttp://repository.usu.ac.id/handle/123456789/4320
dc.description09E00160en_US
dc.description.abstractThe manager of organization needs to understand and embed cultural values of organization, either formally or non-formally for individuals in organization can understand both vision and objectives of the organization to make them as integral part of the organizational culture system. In serving lecturers and students administratively, of course the administrative staffs must hold high work ethic to produce and satisfy the administrative requirements of lecturers and students. However, it is important to realized that individuals in organization assume varying attitude, character, values, norms of behavior, and expectations on what they can contribute to organization in which they are working. The important condition of human power management for good performance of organization includes : good work ethic of administrative staffs to produce more effective, productive and efficient preformance to achive the objectives of organizaion. The formulation of problem in this research is the extent to which the culture of organization and work ethic effects the performance of administrative staffs in Faculty of Economy North Sumatera University Medan. The hypothesis proposed is, culture of organization and work ethic effects the performance of administrative staffs in Faculty of Economy North Sumatera University Medan. The objective of this research is to know and analyze the effect of organization culture and work ethic on performance of administrative staff in Faculty of Economy Nort Sumatera University Medan. The theories used to support the discussion in this research include theory of Human Power Management, particularly related to Culture of Organization, Work Ethic, and Staff Performance. The method of data collection is by interview, distribution of questionnaires, and documentation study. The method of analysis used is multiple linear regression analysis. The hypothesys testing is simultaneously or partially by using software SPSS version 15. The population of research is all administrative staffs of Economy Faculty in Nort Sumatera University Medan, total 65 peoples. The technic of sample determination in this research is census sampling. This, the number of sample and population is equal, i.e., 65 staffs in Faculty of Economy North Sumatera University. The result of research indicates that culture of organization and work ethic, simultaneously or partially, has significant effect on performance of administrative staffs in Faculty of Economy North Sumatera University Medan.en_US
dc.description.abstractPimpinan dalam suatu organisasi sangat perlu memberikan pemahaman dan menanamkan nilai-nilai budaya organisasi, baik yang formal maupun non-formal agar individu-individu dalam organisasi tersebut mau memahami visi dan tujuan organisasi serta mengintegrasikan dirinya sebagai bagian integral dari sistem budaya organisasi. Dalam memberikan pelayanan administrasi kepada para dosen dan mahasiswa tentunya pegawai di bagian administrasi harus memiliki suatu etos kerja yang tinggi agar mampu memberikan pelayanan yang prima sesuai dengan yang diinginkan dosen dan mahasiswa. Setiap organisasi harus memiliki budaya organisasi yang kuat yang memperkokoh manajemen sumber daya manusia, dan etos kerja yang tinggi dimiliki oleh seluruh pegawai agar mendorong dan memotivasi pegawai untuk bekerja lebih produktif, efisien dan efektif dalam mencapai tujuan organisasi. Perumusan masalah dalam penelitian ini adalah sejauh mana pengaruh budaya organisasi dan etos kerja terhadap kinerja pegawai Fakultas Ekonomi Universitas Sumatera Utara Medan? Hipotesis yang diajukan adalah budaya organisasi dan etos kerja berpengaruh terhadap kinerja pegawai Fakultas Ekonomi Universitas Sumatera Utara Medan. Tujuan penelitian adalah untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh budaya organisasi dan etos kerja terhadap kinerja pegawai Fakultas Ekonomi Universitas Sumatera Utara Medan. Teori yang digunakan dalam penelitian ini adalah teori Manajemen Sumber Daya Manusia yang berkaitan dengan Budaya Organisasi, Etos Kerja, dan Kinerja Pegawai. Pendekatan yang digunakan adalah survei. Jenis penelitian adalah deskriptif kuantitatif, dan sifat penelitian adalah penelitian penjelasan (explanatory). Metode pengumpulan data dilakukan dengan wawancara (interview), daftar pertanyaan (questionaire), dan studi dokumentasi. Model analisis data yang digunakan adalah analisis regresi linier berganda. Populasi penelitian ini adalah seluruh pegawai Fakultas Ekonomi Universitas Sumatera Utara Medan yang berjumlah 65 orang. Teknik penentuan sampel dalam penelitian ini adalah sampel jenuh (sensus). Dengan demikian jumlah sampel sama dengan jumlah populasi, yaitu sejumlah 65 orang pegawai Fakultas Ekonomi USU. . Kesimpulan penelitian adalah budaya organisasi dan etos kerja secara simultan maupun parsial berpengaruh signifikan terhadap kinerja pegawai Fakultas Ekonomi USU Medan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.subjectbudaya organisasien_US
dc.subjectetos kerjaen_US
dc.subjectkinerja pegawaien_US
dc.titleAnalisis Pengaruh Budaya Organisasi Dan Etos Kerja Terhadap Kinerja Pegawai Fakultas Ekonomi Universitas Sumatera Utara Medanen_US
dc.typeMaster Thesesen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record