Show simple item record

dc.contributor.advisorEffendi, Elmeida
dc.contributor.authorAl Fista, Nabila
dc.date.accessioned2015-01-17T04:27:10Z
dc.date.available2015-01-17T04:27:10Z
dc.date.issued2015-01-17
dc.identifier.otherZulhelmi
dc.identifier.urihttp://repository.usu.ac.id/handle/123456789/43132
dc.description100100152en_US
dc.description.abstractEducation is all influences that enabled the school to children and adolescents who handed him the ability to have a complete and full awareness of relationships and social tasks.National Exam (UN) is one form of evaluation conducted nationally in education and adapted to the national standard of achievement (Keeves, 1994). Someone said to pass or incompetent when it has passed the limit value a limit value between learners who have mastered certain competencies with students who have not mastered certain competencies. If it happens on the national exams or school then the limit value serves to separate the learners who pass and do not pass the boundary is called passing. None of the respondents are very anxious to learn the results are catastrophic. There is one respondent who felt anxious to learn the results are catastrophic. None of the respondents less anxious to learn the results are catastrophic.en_US
dc.description.abstractPendidikan adalah segala pengaruh yang diupayakan sekolah terhadap anak dan remaja yang diserahkan kepadanya agar mempunyai kemampuan yang sempurna dan kesadaran penuh terhadap hubungan-hubungan dan tugas-tugas sosial mereka Ujian Nasional (UN) adalah salah satu bentuk evaluasi yang dilakukan secara nasional dalam dunia pendidikan dan disesuaikan dengan standar pencapaian hasil secara nasional (Keeves,1994).Sesorang dikatakan lulus atau kompeten bila telah melewati nilai batas tersebut berupa nilai batas antara peserta didik yang sudah menguasai kompetensi tertentu dengan peserta didik yang belum menguasai kompetensi tertentu. Bila itu terjadi pada ujian nasional atau sekolah maka nilai batas berfungsi untuk memisahkan antara peserta didik yang lulus dan tidak lulus di sebut batas kelulusan. Tidak terdapat responden yang sangat cemas dengan hasil belajar yang buruk sekali. Terdapat 1 responden yang merasa cemas dengan hasil belajar yang buruk sekali. Tidak terdapat responden yang kurang cemas dengan hasil belajar yang buruk sekali.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.subjectStudy Habitsen_US
dc.subjectStudent Anxietyen_US
dc.subjectThe National Examen_US
dc.titleHubungan Kebiasaan Belajar Dengan Tingkat Kecemasan Siswa-Siswi dalam Menghadapi Persiapan Ujian Nasionalen_US
dc.typeStudent Papersen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record