• Login
    View Item 
    •   Home
    • Student Papers (SP)
    • Economics
    • SP - Management
    • View Item
    •   Home
    • Student Papers (SP)
    • Economics
    • SP - Management
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisis Faktor-faktor yang mempengaruhi Pembelian Ulang Produk pada Toko Tauko Medan

    Thumbnail
    View/Open
    Appendix (448.7Kb)
    Reference (218.5Kb)
    Chapter III-V (477.3Kb)
    Chapter II (250.3Kb)
    Chapter I (223.2Kb)
    Abstract (213.0Kb)
    Cover (261.0Kb)
    Date
    2013-04-27
    Author
    Rahmansyah, Deka
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Fakotor-Faktor yang Mempengaruhi Pembelian Ulang Produk Pada Toko Tauko Medan. Penelitian ini merupakan jenis penelitian eksplanasi. Populasi dalam penelitian ini adalah Pelanggan Toko Tauko Medan yang melakukan Kunjungan dari Tahun 2010 sampai tahun 2012. Metode pengumpulan data dalam penelitian ini adalah kuesioner, pengamatan langsung (observasi), dan studi dokumentasi. Metode Analisis data menggunakan metode deskriptif dan metode kuantitatif yaitu dengan Analisis Regresi linier berganda yang digunakan untuk mengukur pengaruh kepuasan pelanggan, kompetisi bersaing, brand image, dan pengalaman pelanggan terhadap pembelian ulang produk pada Toko Tauko Medan. Berdasarkan uji F variabel bebas yang terdiri dari kepuasan pelanggan, kompetisi bersaing, brand image, dan pengalaman pelanggan secara bersama-sama memiliki pengaruh yang positif dan signifikan terhadap variabel terikat (pembelian ulang produk). Melalui pengujian koefisien korelasi (R) diperoleh bahwa tingkat korelasi atau hubungan antara kepuasan pelanggan, kompetisi bersaing, brand image, dan pengalaman pelanggan terhadap pembelian ulang produk pada Toko Tauko Medan merupakan hubungan yang cukup tinggi. brand image merupakan faktor yang paling dominan mempengaruhi pembelian ulang produk pada Toko Tauko Medan.
     
    This study aims to determine the effect of factor-factor for repeat purchases of products on store tauko medan. This study is a kind of explanatory research. The population in this study is that customers do shop Tauko field visits from year 2010 to 2012. Data collection methods in this study is a questionnaire, direct observation (observation), and study documentation. Methods of data analysis using descrptive method and quantitative methods, namely the multiple linear regression analysis is used to measure the effect of customer satisfaction, competetive competition, brand image and customer experience for repeat purchases of products on store Tauko Medan. Based on F test of the independent variables consisting of customer satisfaction, competetive competition, brand image and customer experience together has a positive and a significant effect on the dependent variable ( repeat purchase product ). Through testing the correlation coefficiant ( R ) is obtained that the degree of correlation or relationship between customer satisfaction, competetive competition, brand image and customer experience for repeat purchases of products on store Tauko field is high enough relationship. Brand image is the most dominant factor influencing repeat purchase of products on store Tauko Medan.
     
    URI
    http://repository.usu.ac.id/handle/123456789/37166
    Collections
    • SP - Management [2454]

    University of Sumatera Utara Institutional Repository (USU-IR)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsSubjectsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsSubjectsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    University of Sumatera Utara Institutional Repository (USU-IR)
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV