USU-IR Home    USU Library        Feedback

USU Institutional Repository » Student Papers (SP) » Social Sciences and Politics » SP - Politics »

Please use this identifier to cite or link to this item:

http://repository.usu.ac.id/handle/123456789/34485


Title: Strategi pemasaran politik dalam pemenangan pemilihan kepala daerah (Studi Bonaran situmeang dan Syukran Tanjung dalam pemilihan kepala daerah Tapanuli Tengah Tahun 2011)
Authors: Manalu, Agustina
Advisors: Subhilhar
Issue Date: 23-Nov-2012
Abstract: This study tries to give an idea of political marketing strategy in winning local elections, and syukran Bonaran Situmeang promontory in the middle Tapanuli local elections in 2011. Where local elections are in the middle Tapanuli won by Bonaran Situmeang and syukran headland, they are in the stretcher by a party PDIP and Golkar, and Hanura party, of the three candidates who became regent is a partner Bonaran balloon-Syukran Situmeang headlands, and Tasrif Tarihoran - Asih ancient king, and Dina riana-hikmal Naidoo Coal, the third pair is very competitive, where one candidate was Dina Riana Naidoo, is the wife of Tuani Lumban Tobing, Tuani Lumban Tobing which is regent of Central Tapanuli an incumbent, therefore competition is felt in the elections daerah.strategi used in this case is a political marketing strategy, the role of political marketing, branding and positioning and politics, with a look at the phenomenon of the above, then this study to answer one question, how political marketing strategy in winning Bonaran Situmeang and Syukran Cape in the selection of the Chief of the Central Tapanuli. The purpose of this study was to determine the award of political marketing strategy and Syukran Bonaran Cape in the election of the Regional District of Central Tapanuli Year 2011.Penelitian uses qualitative research, using interviews and a literature study to explore the political marketing strategy in winning local elections , Bonaran Situmeang and Syukran Cape in Central Tapanuli local elections in 2011. One key to success by winning the team Bonaran and syukran interksi headland is building relationships with the community well, and social assistance to the community.
Abstract (other language): Penelitian ini mencoba memberikan gambaran tentang strategi pemasaran politik dalam pemenangan pemilihan kepala daerah,bonaran situmeang dan syukran tanjung dalam pemilihan kepala daerah Tapanuli tengah Tahun 2011. Dimana pemilihan kepala daerah Tapanuli tengah ini di menangkan oleh bonaran situmeang dan syukran tanjung, mereka ini di usung oleh partai PDIP, dan Golkar, serta partai Hanura, dari tiga calon yang menjadi balon bupati adalah pasangan Bonaran situmeang- Syukran tanjung, dan Tasrif Tarihoran – Raja Asih purba, dan Dina riana samosir- hikmal Batu Bara,ketiga pasangan ini sangat bersaing, dimana salah satu calon tersebut adalah Dina Riana samosir, adalah istri dari Tuani Lumban Tobing,yang mana Tuani lumban Tobing ini adalah Bupati Tapanuli Tengah yang masih menjabat, maka dari itu persaingan sangat terasa pada pemilihan kepala daerah.strategi yang digunakan dalam hal ini adalah strategi pemasaran politik,peran pemasaran politik,dan Branding dan positioning politik, dengan melihat fenomena diatas, maka penelitian ini menjawab satu pertanyaan, bagaimana strategi pemasaran politik dalam pemenangan Bonaran situmeang dan Syukran Tanjung dalam pemilihan Kepala daerah Tapanuli Tengah, Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui Strategi pemasaran politik dalam pemenangan Bonaran dan Syukran Tanjung dalam pemilihan kepala Daerah kabupaten Tapanuli Tengah Tahun 2011.Penelitian ini menggunakan penelitian kualitatif, yang menggunakan metode wawancara dan studi kepustakaan untuk mengeksplorasi tentang strategi pemasaran politik dalam pemenangan pemilihan kepala daerah,Bonaran situmeang dan Syukran Tanjung dalam pemilihan kepala daerah Tapanuli Tengah Tahun 2011. Salah satu kunci keberhasilan yang dilakukan oleh tim pemenangan Bonaran dan syukran tanjung adalah membangun hubungan interksi dengan masyarakat dengan baik, dan bantuan sosial kepada masyarakat.
Keywords: Pemasaran Politik
Branding dan Positioning Politik
.Segmentasi Politik
Positioning
URI: http://repository.usu.ac.id/handle/123456789/34485
Appears in Collections:SP - Politics

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Cover.pdfCover552.99 kBAdobe PDFView/Open
Abstract.pdfAbstract477.1 kBAdobe PDFView/Open
Chapter I.pdfChapter I629.01 kBAdobe PDFView/Open
Chapter II.pdfChapter II506.99 kBAdobe PDFView/Open
Chapter III-IV.pdfChapter III-IV673.96 kBAdobe PDFView/Open
Reference.pdfReference443.35 kBAdobe PDFView/Open
 

Items in USU-IR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.