Show simple item record

dc.contributor.advisorHidayat, Paidi
dc.contributor.authorSebayang, Lia Rifany
dc.date.accessioned2012-03-12T03:04:38Z
dc.date.available2012-03-12T03:04:38Z
dc.date.issued2012-03-12
dc.identifier.otherMuswita Widya Rahma
dc.identifier.urihttp://repository.usu.ac.id/handle/123456789/31611
dc.description080501073en_US
dc.description.abstractThe aims of this research is to analyzing the growth of creative industries and it’s export prospects in order to increase the level of Indonesia’s economic. The data used for this research is time series data from 2002-2010 (June 2010). The method used are descriptive quantitative and quantitative prediction methods is the method of parabolies trend. The result of this research showed that the creative industries in Indonesia have been organized well and gave the positive impact to improving Indonesia’s economic, so that the creative industries could be the solution for the Indonesia’s economic in the future. During In 2002-2010 (June 2010) the creative industries sector contributed approximately 7,74 % of the Total Gross Domestic Product (GDP) , 7,76 % of the total national employment, and 9,77 % of the total national export. The result using quantitative predictions relating to time series data (parabolies trend) is a creative industries exports showed the increasing trend for 6 years (ceteris paribus). It showed that the creative industries have a bright export prospects in the future.en_US
dc.description.abstractAdapun tujuan penelitian ini adalah untuk menganalisis perkembangan industri kreatif serta prospek ekspornya dalam meningkatkan perekonomian Indonesia. Data yang digunakan dalam penelitian ini adalah data time series dari tahun 2002-2010 (Juni 2010). Metode analisis data yang digunakan adalah metode analisis deskriptif kuantitatif dan metode ramalan kuantitatif yaitu metode trend parabola. Hasil penelitian menunjukkan bahwa industri kreatif sudah dikembangkan dengan baik dan berpengaruh positif dalam meningkatkan perekonomian Indonesia sehingga industri kreatif merupakan solusi baru bagi perekonomian nasional di masa yang akan datang. Selama tahun 2002-2010 (Juni 2010) industri kreatif menyumbang rata-rata kontribusi per tahun terhadap nilai tambah (PDB) sebesar 7,74% dari total PDB nasional, 7,76 % dari total penyerapan tenaga kerja nasional dan 9,77% dari total ekspor nasional. Hasil pengujian dengan menggunakan metode ramalan kuantitatif yang berkaitan dengan data time series (trend parabola) adalah ekspor industri kreatif menunjukkan tren meningkat selama 6 tahun (cateris paribus). Hal ini menunjukkan bahwa industri kreatif memiliki prospek ekspor yang cerah di masa yang akan datang.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.subjectCreative Industriesen_US
dc.subjectExporten_US
dc.subjectEconomic Growthen_US
dc.subjectProspectsen_US
dc.titleAnalisis Prospek Ekspor Industri Kreatif Dalam Meningkatkan Perekonomian Indonesiaen_US
dc.typeStudent Papersen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record